8 Ekim 2012 Pazartesi

YAYINCILIĞA GİRİŞ 1.DÖNEM

 


Programda yayıncılık sektörüne yeni başlayanlar için sektörün alanlarını,  kitap ve süreli yayın basan yayınevlerinde departmanları ve bu departmanların birlikte çalışma biçimleri anlatılacaktır.
Bir kitabın / derginin oluşumun sürecini tüm aşamalarının aktarılacağı derslere yayıncılığın farklı alanlarında uzmanlaşmış konuklar da katılacaktır.  
Yayıncılığa Giriş Sertifika Programı Türkiye Yayıncılar Birliği'nin katkılarıyla hazırlanmıştır.
Program sonunda katılımcılara katılım sertifikası verilecektir.

1.     Ders: Sektöre Genel Bir Bakış  (10 Kasım)
·         Yayıncılık sektörünün tanımı, alanları, (üretim, basım, dağıtım, tanıtım vb)
·         Yayıncılığın alt dalları (kültür yayıncılığı, ders kitabı yayıncılığı, çocuk ve gençlik yayıncılığı, akademik yayıncılık vb.)
·         Yayıncılığın dünyadaki ve Türkiye’deki geçmişi (ilk matbaalar, ilk yayınevleri, sektörleşme, unutulmaz yayıncılar vb.)
·         Dünyada ve Türkiye’de yayıncılık sektörüne ait istatistiksel bilgiler
KONUK: Fahri Aral, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları Yayın Yönetmeni

2.      Ders: Kitap Yayıncılığı (17 Kasım)

·         Kitap yayıncılığının unsurları (Yazar, yayıncı, matbaacı, kitapçı, edebiyat ajansı, dağıtım şirketi…)
·         Kitap üretiminin maliyetleri (Yayına hazırlık, matbaa giderleri, promosyon, sabit giderler…)
·         Kitabın yayınlanma süreci:
·         Üretim öncesi: editör (kitap seçimi, çevirmen seçimi, ilk okuma, 2. okuma, kapak yazısı/isim seçimi) dizgici (orjinaline uygun sayfa tasarımı, kapak tasarımı)
·         Üretim: redaksiyon/son okuma, tasarımın düzeltilmesi, ozalit kontrolü, basım
·         Üretim sonrası: dağıtım, satış, pazarlama, tanıtım, promosyon
KONUK: Aslıhan Dinç, Yapı Kredi Yayınları Yayın Koordinatörü

3.      Ders: Hukuki Konulara Genel Bakış (15 Aralık)
·         Yayınevi kurma, hukuki prosedür
·         Yayıncılıkla ilgili yasalar, Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun yayıncılıkla ilgili maddelerine yakın bakış
·         Sözleşmeler, telif hakkı, çevirmen hakları vb.
·         Serbest çalışanların hakları
·         İzinler ve özel durumlar
·         Yargıya taşınan yayıncılık olayları, intihal, fikir hırsızlığı, sansür
·         Türkiye’de yayın yasakları, toplatmalar vb.
·         Basılı/dijital korsanla hukuki mücadele
KONUK: Eda Çaça, AnatoliaLit Ajansı

Avukat Abdullah Egeli
4.      Ders: Yayınevlerine Yakın Bakış (8 Aralık)
·         Yayınevindeki iş şeması
·         Yayın yönetmeni, lektör, editör, redaktör kimdir, ne iş yaparlar?
·         Editörlük türleri (kitap, dergi, dijital alan, web editörlükleri, proje editörlüğü, kişiye özel editörlük)
·         Yayınevinde kitabı tasarlayan ekip kimlerden oluşur? (tasarım, mizanpaj vb.)
·         Yayınevinden satışa diğer alanlarda devreye giren kişiler ve görevleri
·         Yayınevlerine dışarıdan destek verme (danışmanlık, lektörlük, araştırma, indeksleme, son okuma)
·         Türkiye’de ve dünyada başarılı kabul edilen yayınevlerinden örnekler
KONUK: Raşit Çavaş, Yapı Kredi Yayınları Yayın Yönetmeni

5.      Ders: Korsan Yayıncılık, Dünyada ve Türkiye’de Durum  (1 Aralık)
·         Korsan yayın nedir, korsanla mücadele nasıl yürütülür?
·         Devlete ve yayınevlerine düşen sorumluluklar
·         Yayıncılık sektörünün buluşma noktaları: Fuarlar
·         Dünyanın en önemli fuarları: Frankfurt, Londra, Bolognia kitap fuarları
·         Telif hakları alım satımı
·         Telif ajansları: Kim ne yapar?
·         Yazar ajansları (ajanları), temsil hakları, satış hakları
·         Türkiye’deki telif ajansları hakkında genel bilgi
·         Yayınevlerinin uluslararası ilişkileri, yayınevi-telif ajansı ilişkileri
KONUK: Avukat Ümit Altaş, YAYBİR Genel Sekreteri

6.     Ders: Çeviri, Çevirmen, Çevirmen Hakları, İyi Çeviri  (22 Aralık)
·         İyi bir çeviri nasıl yapılır?
·         Çeviri editörlüğü nasıl yapılır?
·         Çevirmen hakları nelerdir? Nasıl korunur? Nasıl korunmalıdır?
·         Çevbir, Çeviri Derneği, çeviribilim organizasyonları
KONUK: Emine Ayhan, Çevirmen

7.      Ders: Dijital Yayıncılığa Giriş (29 Aralık)
·         E-kitap hakkında bilmemiz gerekenler, olanaklar vb.
·         E-kitap okuyucuları, teknolojisi vb.
·         Blog yazarlığı ve yayıncılığa katkısı
·         Dijital haklar
·         Kitap Endüstrisinde dijital stratejiler
KONUK: İhsan Sönmez, Timaş Yayınları Ar-Ge Sorumlusu

8.      Ders: Yayıncılıkta Pazarlama (Dağıtım, Satış, Tanıtım) (5 Ocak 2013) 
·         Kitabın reklamı olur mu?  
·         Kitap tanıtımı için kullanılan geleneksel yöntemler, yeni yönelimler
·         Yayınevinde basın ilişkileri nasıl yürütülür?
·         Kitap reklamında genel eğilimler, beklentiler
·         Sosyal medyanın olanakları
·         Kitap pazarlama ve satışından sorumlu kişiler, ürün yöneticisi vb.
·         Basılı ve online kitap pazarlama ve satış stratejileri
KONUK: Özgür Akın, Yapı Kredi Yayınları Satış Pazarlama Müdürü
 Ücret: 600 TL. (KDV dahil)
BİLGİ mensupları, öğrenci ve mezunlarına ve öğrenci ve öğretmenlere  450 TL. (KDV dahil)
10 Kasım 2012 -5 Ocak 2013 Tarihleri Arası (8 Hafta)
Her Cumartesi 10:00- 13:00 saatleri arası.
Koordinatör ve Eğitmen: Sevengül Sönmez
İletişim: 0212 311 7219

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder